Media

Media

  BPI group în presă

Ce trebuie să facă un manager pentru a fi liderul echipei

Performanța unui manager se măsoară diferit în fiecare companie. La fel și definiția LIDERULUI este înțeleasă în fel și chip în companii. Îndeplinirea obiectivelor de business reprezintă o parte a acestei definiții. În resurse umane, ne place să completăm această definiție cu modul în care managerul își tratează salariații.

„Relaţia cu şeful este direct legată şi de performanţa la job şi de satisfacţia profesională. In­dife­rent de generaţie, salariaţii confirmă că pot lua decizia de angajare pe un post nou dacă există chimie cu viitorul şef, dar şi că pot părăsi com­pania din cauza relaţiei ne­mul­­ţumi­toare cu şeful. Fiind la în­ce­pu­tul vieţii lor profesionale, ti­ne­­rele generaţii aşteaptă cu si­gu­ranţă ghidaj în activitate, inspi­raţie şi o bună relaţie infor­ma­lă cu responsabilul ie­rar­hic“, a spus Raluca Pârvu, business manager în cadrul com­paniei de consultanţă în ma­na­ge­ment şi resurse umane BPI Group România.

Lista cu cele mai bune sfaturi pentru un leader e lungă și trebuie ajustată la personalitatea fiecăruia, dar elementele esențiale ar putea fi următoarele :

-      Practică ascultarea activă, dialogul – în loc de monolog, și adoptă politica ușilor deschise !

-      Detaliază cerințele în funcție de experientă și nivelul de înțelegere al interlocutorului. Dacă ai impresia că poți cere de mâine unui stagiar să facă aceleași lucruri cu salariatul rutinat din companie, poate te înșeli !

-       Fii autentic și încurajează autenticitatea, dar controlează-ți reacțiile (negative) la nevoie !

-       Nu uita de unde ai plecat – dacă ai fost promovat recent, sigur iți recunoști foștii colegi pe culoar !

-       Nu te izola în turnul de fildeș, participă la evenimentele formale și informale ale echipei, ține urechea deschisă la ce e nou, la ce e bun și mai puțin bun în activitatea ta. Urmărești un rezultat, un obiectiv, dar e important și cum îl obții !

Raluca Pârvu spune că susţine competiţiile din interiorul companiei, însă acestea nu sunt suficiente pentru a selecta persoana porivită acestui rol, nevoia de transparenţă fiind un aspect important când vine vorba de ocuparea poziţiilor respective. „Criteriile de selecţie trebuie comunicate clar, astfel încât să nu existe suspiciuni în companie legate preferinţele unuia sau altuia dintre şefi. Pe lângă criteriile cantitative, recomandăm introducerea unui demers de evaluare a competenţelor manageriale care obiectivează alegerea şi care permite evidenţierea corectă a motivaţiei diferiţilor candidaţi“, a menţionat Raluca Pârvu.

 

Articol publicat de Mihaela Pascari - Ziarul Financiar – 11 septembrie 2016

Se caută noi candidați

Portalurile de job-uri publică zilnic, noi locuri de muncă. Dar oare sunt toate noi? Ziarul Financiar caută explicații pentru frecvența anumitor categorii de joburi: asistent manager, reprezentant vânzări, contabil, lucrător comercial... Încercăm să oferim răspunsuri pentru o mai bună înțelegere a dinamicii din piața muncii.

„Sunt meserii de bază, utile în toate companiile, care deservesc activităţile ne­ce­sare indiferent de dimen­siunea companiilor, deoarece toate firmele au ne­voie de contabili, de jurişti sau de persoane care să le vândă produsele. Pe de altă parte, acestea sunt po­ziţii cu o fluctuaţie de personal foarte mare, în care angajaţii nu stau mult timp, întrucât salariile sunt relativ mici şi oricând o ofertă mai bună poate face diferenţa în cazul lor“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI group România.

Articol publicat de Adelina Mihai - Ziarul Financiar – 5 august 2016

Cu cât vor creşte salariile în 2016 şi, mai ales, cum va avea loc recâştigarea pieţei muncii de către angajaţi

Oferta de pe piaţa muncii la început de 2016 arată bine: salarii mai bune, slujbe mai complexe şi multe locuri de muncă disponibile, mai ales în cazul industriilor prelucrătoare, de outsourcing şi de IT. Cel mai bun motor al revenirii la o piaţă în care angajaţii sunt cei care pun condiţiile este însă tocmai numărul redus al candidaţilor.

Economia României a creat peste 154.000 de noi locuri de muncă în primele opt luni ale anului trecut, nivel cu peste 45% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2014, arată cele mai recente date disponibile. Specialiştii în resurse umane sunt de părere că tendinţa de creştere a noilor angajări se va menţine şi în 2016, pentru că există toate premisele ca acest lucru să se întâmple: creşterea economică estimată pentru 2016 (care variază între 3,9 şi 4,1%) indică un nivel mai ridicat decât cel prognozat pentru anul trecut şi astfel companiile au încredere să-şi extindă afacerile în România sau să facă investiţii greenfield.

„Mediul industrial, mai ales în domeniul componentelor auto, anunţă extinderea capacităţii de producţie, lucru care va duce la creşterea nevoii de personal direct productiv - muncitor calificat în producţie. Această tendinţă favorizează alte locaţii decât Bucureştiul, unde industrie nu mai există. Sunt vizate în special centrele urbane din Transilvania, Banat, zona Piteştiului şi a Ploieştiului, dar în marile oraşe există deja riscul supra-încălzirii în condiţiile lipsei de personal de execuţie calificat“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul companiei de consultanţă în mana-gement şi resurse umane BPI Group. Ea a mai precizat că şi serviciile oferă o creştere semnificativă, în condiţiile în care se externalizează multe procese în BPO-uri (centre de servicii de externalizare pentru afaceri) sau în centre de servicii partajate (Shared Services). Vizate aici sunt activităţile suport (financiar, HR, callcenter etc.), dar şi sectorul IT.

Articol integral de Adelina Mihai - Business Magazin - 12 ianuarie 2016

Numărul şomerilor proveniţi din concedieri a scăzut de patru ori în ultimii cinci ani: „Piaţa muncii şi-a revenit“

Anul trecut a marcat cel mai scăzut număr al şomerilor proveniţi din concedieri din ultimii cinci ani, astfel că în primele trei trimestre din 2015 mai puţin de 80.000 de şomeri au provenit din rândul angajaţilor concediaţi. Spre comparaţie, în acelaşi interval din 2010 numărul lor era de 310.000.
 
În primele nouă luni ale anului trecut au intrat în şomaj peste 568.000 de persoane, iar pentru cei mai mulţi motivele intrării în şomaj au fost reînnoirea cererilor de locuri de muncă ale celor care deja erau şo­meri ne­in­demnizaţi (18%), dis­po­nibili­ză­rile individuale şi co­lec­tive (14%), persoane care cereau de la stat venitul minim garantat (13,5%) sau absolvenţi care nu au reuşit să îşi găsească un loc de muncă după terminarea liceului / şcolii profesionale sau a facultăţii (9,6%), arată datele pu­bli­cate de Ministerul Muncii pe baza infor­maţiilor de la Agenţia Naţio­nală pentru Ocu­parea Forţei de Muncă (ANOFM).
 
Astfel, un număr de 78.100 de şomeri intraţi în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă în primele luni ale anului 2015, adică doar 14% din totalul celor peste 568.000 de şomeri noi din aceeaşi perioadă, au cerut ajutor de şomaj pentru că au fost concediaţi. Ponderea şomerilor care provin din concedieri – individuale şi colective – a scăzut semnificativ în ultimii ani, având în vedere că în perioada ianuarie - septembrie 2010 era de 39% (adică 309.247 de şomeri proveneau din concedieri), iar în 2011 ajunsese chiar la 40% (cu 314.233 de şomeri generaţi de restructurări).
 
„Este adevărat că piaţa muncii şi-a revenit şi că există unele zone unde se fac masiv an­ga­jări, însă să nu uităm că sunt mulţi care scapă de sub plasa ANOFM-ului pentru că pleacă din com­pa­nii «cu acordul părţilor». Majo­ritatea con­ce­die­rilor sunt făcute cu acordul părţilor, pentru că, de re­gulă, companiile sunt dispuse să plă­teas­că puţin mai mult pe moment pentru a nu risca pro­cese in­ten­tate de angajaţi, care şi-ar putea re­că­păta în in­stanţă posturile“, a explicat Raluca Pârvu, busi­ness manager în cadrul com­paniei de con­sultanţă în management şi resurse uma­ne BPI Group.
 
Articol integral de Adelina Mihai - Ziarul Financiar - 14 ianuarie 2016

Interviu cu Cristian Ionescu, Expert comunicare la BPI

Puteţi viziona întregul interviu aici.

 

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter