România

Media

Media

  BPI group în presă

Cum îţi creşti şansele de angajare

Un CV reprezintă primul instrument de promovare personală pe care un candidat îl are la dispoziţie atunci când îşi caută un job. In contextul în care recrutarea presupune uneori vizualizarea a sute de CV-uri, este esenţial ca acest document să fie remarcat de către angajator.

"Greşelile sunt inacceptabile pentru candidaţii cu studii superioare. Dar le întâlnim frecvent şi le considerăm dovezi de superficialitate. Clişeele în exprimare provin din conformismul candidatilor. Le intâlnim în special în două secvenţe din CV, la rubrica 'Obiective personale' şi la cea de 'Abilităţi/Calităţi. Un CV neîngrijit poate descalifica un candidat", a spus Viorel Gheţe, Managing partner BPI group.

"La capitolul Abilităţi/Calităţi, întâlnim permanent aceleaşi informaţii, aproape că recrutorul nici nu le mai acordă atenţie. Oricum permit arareori remarcarea candidatului prin prisma informaţiei oferite. Aceste calităţi fac parte din bagajul minimal al oricărui candidat. La această rubrică recomandăm personalizarea cu elemente care pe de o parte chiar caracterizează candidatul şi-l pot diferenţia şi care pe de altă parte sunt în spiritul poziţiei pentru care aplică", a explicat Gheţe.

DailyBusiness, 12 august 2011

Brandul şi oportunităţile de avansare pot fi elemente care "avantajează" un angajator străin în faţa unei companii locale, cel puţin în ochii a 33% dintre românii care îşi caută un loc de muncă.

"Distincţia dintre un angajator străin şi unul local este tipic românească şi provine din vehicularea unor idei preconcepute, în general favorabile angajatorilor de origine străină. Indiferent de natura job-ului, românii consideră în general că un loc de muncă într-o companie străină este mai stabil şi serios: carte de muncă, stabilitatea companiei, contract pe durata îndelungată, va plăti salariile la timp, etc.", a explicat Viorel Gheţe.

www.dailybusiness.ro , 25 august 2011