România

Media

Media

  BPI group în presă

Interviul de angajare presupune o foarte bună pregătire a candidaţilor, pentru a face faţă cu succes întrebărilor recrutorului şi pentru a se diferenţia în raport cu alţi candidaţi. Oricât de şablonate ar fi întrebările care i se adresează, candidatul trebuie să acorde atenţia cuvenită interlocutorului său şi să-şi adapteze răspunsurile tipului de post pe care îl vizează.

Două întrebări tipice, care sperie încă mulţi candidaţi, sunt cele care vizează planurile lor de viitor, respectiv defectele pe care le-ar putea avea.

Gandul, 27 iunie 2011

Întrebări capcană la interviul de angajare

Potrivit site-urile de recrutare, piaţa forţei de muncă înregistrează o evoluţie pozitivă în primele 6 luni din 2011, mai ales în industriile producătoare şi în sectorul auto ; se constată creşterea poziţiilor de management intermediar.

"In urma crizei, companiile au optat pentru dezgheţarea parţială a angajărilor, dar caută candidaţi cu experienţă profesională, limitând astfel investiţiile în persoanele fără experienţă în muncă. Se caută un randament imediat, care nu poate fi obţinut în poziţiile de tip entry-level fără o perioadă de acomodare şi training adecvat", a spus Viorel Gheţe, Managing partner BPI group în România.

DailyBusiness, 25 iulie 2011

Restructurarea ţintită în funcţie de randamentul unui angajat, adică de valoarea sa adăugată definită în cifre, s-a desfăşurat în multe companii ca urmare a obiectivelor fixate la nivel de grup. Asemenea restructurări trebuie însă să ţină cont de specificul activităţii, iar schimbarea modului de lucru nu este automată. Nu este suficient să «tai» 10% din personal şi să rescrii procedurile de lucru pentru ca valoarea adăugată să crească. Productivitatea nu trebuie înţeleasă doar ca un element cantitativ, ca un procent într-o lista de indicatori, ci şi ca un element calitativ, o schimbare de mentalitate.

Ziarul Financiar, 1 februarie 2011

ZF Angajaţii români din multinaţionale mai profitabili decât vesticii

Interviul de angajare nu se rezumă doar la clasicul dialog de tipul "angajatorul întreabă, candidatul răspunde". Rolurile se pot inversa. Întrebările pe care le adresezi, ca şi candidat, sunt la fel de importante ca răspunsurile şi îţi pot contura o imagine favorabilă în ochii angajatorului.

"Pe lângă întrebările propriu-zise, contează şi modul în care sunt adresate acestea. Angajatorul va putea degaja astfel interesul/motivaţia candidatului pentru poziţie sau pentru o carieră pe termen mai lung. Discuţia va putea căpăta aliura unui dialog pe poziţii parteneriale", a spus Viorel Gheţe.

DailyBusiness, 2 august 2011

Scurt reminder pentru managerii de resurse umane

În cadrul unui articol dedicat practicienilor de resurse umane, HR Manager evocă programele de outplacement dezvoltate de BPI group.

« Multe companii, preponderent multinaţionale, oferă serviciul de outplacement angajaţilor la care renunţă – serviciu care în alte ţări, precum Franţa, este obligatoriu şi este inclus în procesul de restructurare », susţine Raluca Pârvu, Senior Consultant Business Development Manager în cadrul BPI group.

Portretul angajatului pe care o companie precum BPI îl acompaniază într-un proces de restructurare este următorul :

  • Are circa 20 de ani de experienţă într-o companie
  • Media de vârstă este 40-45 de ani
  • Parcurs unic de carieră.

HR Manager, noiembrie 2010