Media

Media

  BPI group în presă

Ce trebuie să faci pentru a obţine cât mai rapid o promovare

Gândul evocă anumite condiţii pe care trebuie să le îndeplinească un angajat pentru a obţine rapid o promovare în cadrul companiei pentru care lucrează. O serie de recrutori sunt consultaţi pe acest subiect.

Printre alte păreri, BPI evocă legătura cu organizaţia. Astfel, «… un angajat trebuie să îndeplinească criteriile de performanţă individuală, să fie apreciat de către clienţi prin intermediul rezultatelor sale şi să îşi arate loialitatea faţă de firmă, loialitate care nu se referă neapărat la numărul de ani de vechime pe care îi are », a declarat pentru Gândul Raluca Pârvu, Senior consultant al BPI Group.

Pârvu susţine, de asemenea, că « atitudinea dinamică şi motivaţia personală a unui angajat îl pot ajuta să fie promovat cât mai rapid în cadrul unei companii ».

Gândul, 13 iunie 2012

Ghidul ţinutei potrivite la un interviu de angajare

 

Gândul trece în revistă modul în care candidaţii şi-ar putea alege vestimentaţia în funcţie de postul dorit.

Printre alte păreri, BPI evocă igiena personală. "Discuţia cu un candidat transpirat, cu mâinile murdare, unghiile neîngrijite, neras sau cu barba neîngrijită, creează disconfort recrutorului sau angajatorului". Acest lucru sugerează recrutorului faptul că respectivul candidat este neglijent cu propria persoană.

Consultantul recomandă, de asemenea, moderaţie în ceea ce priveşte utilizarea parfumului atunci când persoanele participă la o discuţie cu un potenţial angajator. "Unii candidaţi, femei sau bărbaţi, exagerează cu cantitatea de parfum purtat, astfel încât rapid aerul devine irespirabil în sala de interviu", explică specialistul BPI Group.

« Într-o companie IT, este puţin probabil ca ţinuta obişnuită să fie una taior sau costum şi cravată. Un candidat care apare îmbrăcat prea oficial va părea « scorţos », necunoscător al industriei, ambianţei, atitudinii tipice", este de părere Raluca Pârvu.

Ea atrage, de asemenea, atenţia asupra culorilor hainelor pe care le poate purta un candidat care doreşte să obţină un loc de muncă în domeniul bancar. "Într-o bancă, ţinuta este mai oficială, culorile purtate sunt relativ discrete. Este recomandat unui candidat să caute o cât mai bună potrivire cu obiceiurile industriei bancare", spune senior consultantul BPI Group.

"Fiecare trebuie să aibă în vedere că în toate situaţiile, prima impresie contează. Şi atunci, oricare ar fi imaginea şi stilul personal, candidaţii trebuie să-şi asume aceste aspecte şi concluziile pe care, eventual, un recrutor sau un angajator le-ar trage despre persoana respectivă. Concluzii care pot fi pozitive sau negative", a mai subliniat ea.

Gândul, 30 mai 2012

Piaţa muncii din România, zdruncinată din nou

Viorel Gheţe, managing partner în cadrul BPI group România, este rezervat cu privire la modul în care vor evolua recrutările în această perioadă.

"Impactul asupra proceselor de recrutare este încă dificil de întrezărit. Totusi, avem cunoştinţă de companii care au îngheţat din nou procesele de recrutare, indiferent de nivel. Criza se poate suprapune şi cu alte procese din companii, de tip fuziuni, externalizări, eroziunea portofoliului de produse, iar acest lucru poate face ca evoluţia să fie şi mai puţin predictibilă", a spus Gheţe.

Pe de altă parte, specialiştii consideră ca efectele nu se vor limita doar la îngheţarea pieţei muncii, ci şi la disponibilizări.

"Cu siguranţă, companiile vor continua să caute optimizarea costurilor. Una dintre modalităţi este şi reducerea personalului", a spus Gheţe.


www.dailybusiness.ro , 24 octombrie 2011

Cum arată cele mai trăsnite CV-uri primite de agenţiile de recrutare

Într-un top al CV-urilor nepotrivite, Gândul cere părerea mai altor agenţii. Părerile exprimate de Consultantul BPI group sunt legate de introducerea unei fotografii şi de lungimea CV-ului transmis.

"Pare anecdotic, dar e aproape evident că pentru majoritatea posturilor nu este oportună o poză în costum de baie, în pantaloni scurţi sau chiar o fotografie « în picioare »", a declarat, pentru Gândul, Raluca Pârvu, Senior Consultant.

O fotografie poate fi inclusă în cadrul unui CV în cazul în care aceasta ar putea avantaja într-un fel sau altul candidatul şi dacă mesajul transmis prin intermediul său este unul adecvat locului de muncă pentru care aplică respectivul candidat.

Consultantul atrage, de asemenea, atenţia asupra CV-urilor ce conţin chiar şi 8 sau 10 pagini pe care le consideră necesare doar în cazul în care o persoană este interesată de obţinerea unei poziţii academice sau a CV-urilor care sunt construite în formatul european.

Un astfel de document "nu permite cititorului să înţeleagă rapid interesul candidaturii pentru proiectul dat şi poate crea chiar impresia de supracalificare", ne-au mai explicat reprezentanţii BPI Group.

Reprezentanţii companiilor de recrutare atrag atenţia persoanelor care vor să obţină locul de muncă mult visat să fie atente atunci când redactează CV-urile pentru ca pe parcursul lor să nu existe greşeli gramaticale sau de exprimare. Aspectul documentului este şi el important.

« În cazul în care informaţiile cuprinse în cadrul CV-ului utilizat în vederea aplicării pentru un nou loc de muncă sunt sumare sau incorecte, ele pot sugera posibilului angajator că respectivul candidat este o persoană neserioasă sau chiar incompetentă », ne-a mai explicat Pârvu.

 Gandul, 13 mai 2012

Clujul, lovit de restructurări

BPI group comentează pentru www.wall-street.ro consecinţele închiderii fabricii Nokia de la Jucu, Cluj asupra comunităţii locale şi pe termen mai lung asupra investiţiilor străine din România.

“Păstrând proporţiile, Clujul este astăzi lovit aşa cum fusese în anii 2008-2009 Braşovul, prin închiderea unor unităţi de producţie cu istoric bogat, elemente de stabilitate pentru piaţa muncii pe plan local”, spune Viorel Gheţe, managing partner BPI group în Romania, pentru Wall-Street.ro.

“Sprijinul adus de comunitate, reprezentată de aleşii locali în primă instanţă, contează mult în decizia de investiţie, dar şi în menţinerea ei pe termen mediu şi lung”, apreciază Gheţe. Pe de altă parte, subliniază managerul, interesul investitorilor depinde şi de contextul economic. Altfel spus, pe hârtie avem multe avantaje, însă în practică apar numeroase piedici în calea investitorilor.

Este clar că România are nevoie de investiţii productive ca de apă. Ce ar trebui să facă autorităţile române pentru atragerea investitorilor? Viorel Gheţe este de părere că la nivel national, autorităţile ar trebui să imagineze un program consistent de facilităţi fiscale pe termen lung, în loc să folosească pârghiile atât de contestate şi uneori puţin transparente ale subvenţiilor sau ajutoarelor de stat.

La nivel local, este nevoie ca reprezentanţii comunităţtii să se implice mai mult în protejarea locurilor de muncă prin atragerea de investiţii noi, dar şi prin exercitarea influenţei pentru ca foştii salariaţi să găsească repede locuri de muncă şi să nu îngroaşe rândurile şomerilor.

Wall-Street.ro, 29 septembrie 2011

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter