Piața recrutării din București și principalele orașe IT este “încinsă“ în ultimii ani de două tipologii de profile. Deficitul de candidaţi în domeniul IT este binecunoscut, dar observăm aceeaşi problemă şi cu vorbitorii de limbi străine, candidații multilingvi.
„Din perspectivă tehnică, piaţa consideră profilurile de IT ca fiind înalt calificate şi nu valorizează în egală măsură multi-lingvismul, dar situaţia evoluează rapid. Disponibilitatea e mică pentru ambele categorii, chiar şi pentru vorbitorii de limbi străine, care se găsesc din ce în ce mai greu faţă de 2013-2014. Putem vorbi de o suprasaturare a pieţei. În acest ritm, se pune o presiune foarte mare pe echipele de HR pentru recrutarea de sute de oameni pe an, căci companiile accepă proiectele de externalizare a anumitor servicii fără a avea personalul necesar, format şi disponibil“, a spus colega noastră Raluca Pârvu, Business Manager BPI Group.
Articol integral de Mihaela Pascari în Ziarul Financiar din 26 septembrie 2016.
Performanța unui manager se măsoară diferit în fiecare companie. La fel și definiția LIDERULUI este înțeleasă în fel și chip în companii. Îndeplinirea obiectivelor de business reprezintă o parte a acestei definiții. În resurse umane, ne place să completăm această definiție cu modul în care managerul își tratează salariații.
„Relaţia cu şeful este direct legată şi de performanţa la job şi de satisfacţia profesională. Indiferent de generaţie, salariaţii confirmă că pot lua decizia de angajare pe un post nou dacă există chimie cu viitorul şef, dar şi că pot părăsi compania din cauza relaţiei nemulţumitoare cu şeful. Fiind la începutul vieţii lor profesionale, tinerele generaţii aşteaptă cu siguranţă ghidaj în activitate, inspiraţie şi o bună relaţie informală cu responsabilul ierarhic“, a spus Raluca Pârvu, business manager în cadrul companiei de consultanţă în management şi resurse umane BPI Group România.
Lista cu cele mai bune sfaturi pentru un leader e lungă și trebuie ajustată la personalitatea fiecăruia, dar elementele esențiale ar putea fi următoarele :
- Practică ascultarea activă, dialogul – în loc de monolog, și adoptă politica ușilor deschise !
- Detaliază cerințele în funcție de experientă și nivelul de înțelegere al interlocutorului. Dacă ai impresia că poți cere de mâine unui stagiar să facă aceleași lucruri cu salariatul rutinat din companie, poate te înșeli !
- Fii autentic și încurajează autenticitatea, dar controlează-ți reacțiile (negative) la nevoie !
- Nu uita de unde ai plecat – dacă ai fost promovat recent, sigur iți recunoști foștii colegi pe culoar !
- Nu te izola în turnul de fildeș, participă la evenimentele formale și informale ale echipei, ține urechea deschisă la ce e nou, la ce e bun și mai puțin bun în activitatea ta. Urmărești un rezultat, un obiectiv, dar e important și cum îl obții !
Raluca Pârvu spune că susţine competiţiile din interiorul companiei, însă acestea nu sunt suficiente pentru a selecta persoana porivită acestui rol, nevoia de transparenţă fiind un aspect important când vine vorba de ocuparea poziţiilor respective. „Criteriile de selecţie trebuie comunicate clar, astfel încât să nu existe suspiciuni în companie legate preferinţele unuia sau altuia dintre şefi. Pe lângă criteriile cantitative, recomandăm introducerea unui demers de evaluare a competenţelor manageriale care obiectivează alegerea şi care permite evidenţierea corectă a motivaţiei diferiţilor candidaţi“, a menţionat Raluca Pârvu.
Articol publicat de Mihaela Pascari - Ziarul Financiar – 11 septembrie 2016
Portalurile de job-uri publică zilnic, noi locuri de muncă. Dar oare sunt toate noi? Ziarul Financiar caută explicații pentru frecvența anumitor categorii de joburi: asistent manager, reprezentant vânzări, contabil, lucrător comercial... Încercăm să oferim răspunsuri pentru o mai bună înțelegere a dinamicii din piața muncii.
„Sunt meserii de bază, utile în toate companiile, care deservesc activităţile necesare indiferent de dimensiunea companiilor, deoarece toate firmele au nevoie de contabili, de jurişti sau de persoane care să le vândă produsele. Pe de altă parte, acestea sunt poziţii cu o fluctuaţie de personal foarte mare, în care angajaţii nu stau mult timp, întrucât salariile sunt relativ mici şi oricând o ofertă mai bună poate face diferenţa în cazul lor“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI group România.
Articol publicat de Adelina Mihai - Ziarul Financiar – 5 august 2016
Oferta de pe piaţa muncii la început de 2016 arată bine: salarii mai bune, slujbe mai complexe şi multe locuri de muncă disponibile, mai ales în cazul industriilor prelucrătoare, de outsourcing şi de IT. Cel mai bun motor al revenirii la o piaţă în care angajaţii sunt cei care pun condiţiile este însă tocmai numărul redus al candidaţilor.
Economia României a creat peste 154.000 de noi locuri de muncă în primele opt luni ale anului trecut, nivel cu peste 45% mai mare decât în aceeaşi perioadă din 2014, arată cele mai recente date disponibile. Specialiştii în resurse umane sunt de părere că tendinţa de creştere a noilor angajări se va menţine şi în 2016, pentru că există toate premisele ca acest lucru să se întâmple: creşterea economică estimată pentru 2016 (care variază între 3,9 şi 4,1%) indică un nivel mai ridicat decât cel prognozat pentru anul trecut şi astfel companiile au încredere să-şi extindă afacerile în România sau să facă investiţii greenfield.
„Mediul industrial, mai ales în domeniul componentelor auto, anunţă extinderea capacităţii de producţie, lucru care va duce la creşterea nevoii de personal direct productiv - muncitor calificat în producţie. Această tendinţă favorizează alte locaţii decât Bucureştiul, unde industrie nu mai există. Sunt vizate în special centrele urbane din Transilvania, Banat, zona Piteştiului şi a Ploieştiului, dar în marile oraşe există deja riscul supra-încălzirii în condiţiile lipsei de personal de execuţie calificat“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul companiei de consultanţă în mana-gement şi resurse umane BPI Group. Ea a mai precizat că şi serviciile oferă o creştere semnificativă, în condiţiile în care se externalizează multe procese în BPO-uri (centre de servicii de externalizare pentru afaceri) sau în centre de servicii partajate (Shared Services). Vizate aici sunt activităţile suport (financiar, HR, callcenter etc.), dar şi sectorul IT.
Articol integral de Adelina Mihai - Business Magazin - 12 ianuarie 2016
Instrumente Alte informaţii |