Media

Media

  BPI group în presă

Topul celor mai mari angajatori în 2016: Kaufland a rămas lider, iar Dacia „ameninţă“ locul doi, ocupat de Petrom

Pe baza datelor furnizate de Revisal, Ziarul Financiar a alcătuit un top al primilor 10 angajatori din 2016. Sunt prezente companii din retail (alimentar si non-alimentar), energie și automotive, toate cu peste 10.000 angajați.

ZF analizează evoluția (pozitivă sau negativă) a numărului de salariați în aceste companii și-ți dorește să știe dacă tendințele vor continua și în 2017.

Companiile din retailul alimentar ocupă o poziție aparte în acest top (4 din primii 10 angajatori).

„Extinderea retailerilor prin creşterea numărului de magazine a generat, evident, şi o creştere a numărului de angajaţi. Acest domeniu al comerţului va continua să se extindă şi anul acesta chiar dacă au o fluctuaţie foarte mare a angajaţilor (în unele cazuri ajunge la 40%). Tendința de creștere poate să scadă dacă jucătorii fac schimbări în politica salarială, cum au început să facă deja unele companii”, a spus Raluca Pârvu, Business manager BPI group Romania. Din cauza deficitului mare de candidaţi şi a fluctuaţiei de personal, retaileri alimentari precum Kaufland, Lidl sau Metro Cash & Carry au anunţat încă de anul trecut că vor majora semnificativ salariile angajaţilor, în încercarea de a-i reţine mai mult timp în companie.

„În principiu, expansiunea în retail ar trebui să continue, dar şi aici este oricând posibilă o concentrare de mărci, pentru că nu tuturor companiilor le merge foarte bine”, a mai spus Raluca Pârvu.

Pe lângă retail, sectorul auto oferă de asemenea o creștere semnificativă. „Cred că noi angajări se vor face anul acesta și în industria compoententelor auto (dar nu neapărat în zonele tradiţionale în care există fabrici, ci în localităţi în care deschid fabrici noi) şi în centrele de servicii„ a mai spus Raluca.

Ea a mai precizat și că mari angajatori precum Automobile Dacia sau OMV Petrom nu se vor mai extinde foarte mult, ci, din contră, ar putea să îşi mai restrângă din efectivele de personal, pentru că nici evoluţia preţurilor barilului de petrol şi nici eliminarea timbrului de mediu nu ajută aceste industrii.

Articol integral de Adelina Mihai, în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13 ianuarie 2017.

Vorbitorii de limbi străine vor fi la fel de căutaţi ca IT-iştii

Piața recrutării din București și principalele orașe IT este “încinsă“ în ultimii ani de două tipologii de profile. Deficitul de candidaţi în domeniul IT este binecunoscut, dar observăm aceeaşi problemă şi cu vorbitorii de limbi străine, candidații multilingvi.

„Din perspectivă tehnică, piaţa consideră profilurile de IT ca fiind înalt calificate şi nu valorizează în egală măsură multi-lingvismul, dar situaţia evoluează rapid. Disponibilitatea e mică pentru ambele categorii, chiar şi pentru vorbitorii de limbi străine, care se găsesc din ce în ce mai greu faţă de 2013-2014. Putem vorbi de o suprasaturare a pieţei. În acest ritm, se pune o presiune foarte mare pe echipele de HR pentru recrutarea de sute de oameni pe an, căci companiile accepă proiectele de externalizare a anumitor servicii fără a avea personalul necesar, format şi disponibil“, a spus colega noastră Raluca Pârvu, Business Manager BPI Group.

Articol integral de Mihaela Pascari în Ziarul Financiar din 26 septembrie 2016.

Se caută noi candidați

Portalurile de job-uri publică zilnic, noi locuri de muncă. Dar oare sunt toate noi? Ziarul Financiar caută explicații pentru frecvența anumitor categorii de joburi: asistent manager, reprezentant vânzări, contabil, lucrător comercial... Încercăm să oferim răspunsuri pentru o mai bună înțelegere a dinamicii din piața muncii.

„Sunt meserii de bază, utile în toate companiile, care deservesc activităţile ne­ce­sare indiferent de dimen­siunea companiilor, deoarece toate firmele au ne­voie de contabili, de jurişti sau de persoane care să le vândă produsele. Pe de altă parte, acestea sunt po­ziţii cu o fluctuaţie de personal foarte mare, în care angajaţii nu stau mult timp, întrucât salariile sunt relativ mici şi oricând o ofertă mai bună poate face diferenţa în cazul lor“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI group România.

Articol publicat de Adelina Mihai - Ziarul Financiar – 5 august 2016

Ce trebuie să facă un manager pentru a fi liderul echipei

Performanța unui manager se măsoară diferit în fiecare companie. La fel și definiția LIDERULUI este înțeleasă în fel și chip în companii. Îndeplinirea obiectivelor de business reprezintă o parte a acestei definiții. În resurse umane, ne place să completăm această definiție cu modul în care managerul își tratează salariații.

„Relaţia cu şeful este direct legată şi de performanţa la job şi de satisfacţia profesională. In­dife­rent de generaţie, salariaţii confirmă că pot lua decizia de angajare pe un post nou dacă există chimie cu viitorul şef, dar şi că pot părăsi com­pania din cauza relaţiei ne­mul­­ţumi­toare cu şeful. Fiind la în­ce­pu­tul vieţii lor profesionale, ti­ne­­rele generaţii aşteaptă cu si­gu­ranţă ghidaj în activitate, inspi­raţie şi o bună relaţie infor­ma­lă cu responsabilul ie­rar­hic“, a spus Raluca Pârvu, business manager în cadrul com­paniei de consultanţă în ma­na­ge­ment şi resurse umane BPI Group România.

Lista cu cele mai bune sfaturi pentru un leader e lungă și trebuie ajustată la personalitatea fiecăruia, dar elementele esențiale ar putea fi următoarele :

-      Practică ascultarea activă, dialogul – în loc de monolog, și adoptă politica ușilor deschise !

-      Detaliază cerințele în funcție de experientă și nivelul de înțelegere al interlocutorului. Dacă ai impresia că poți cere de mâine unui stagiar să facă aceleași lucruri cu salariatul rutinat din companie, poate te înșeli !

-       Fii autentic și încurajează autenticitatea, dar controlează-ți reacțiile (negative) la nevoie !

-       Nu uita de unde ai plecat – dacă ai fost promovat recent, sigur iți recunoști foștii colegi pe culoar !

-       Nu te izola în turnul de fildeș, participă la evenimentele formale și informale ale echipei, ține urechea deschisă la ce e nou, la ce e bun și mai puțin bun în activitatea ta. Urmărești un rezultat, un obiectiv, dar e important și cum îl obții !

Raluca Pârvu spune că susţine competiţiile din interiorul companiei, însă acestea nu sunt suficiente pentru a selecta persoana porivită acestui rol, nevoia de transparenţă fiind un aspect important când vine vorba de ocuparea poziţiilor respective. „Criteriile de selecţie trebuie comunicate clar, astfel încât să nu existe suspiciuni în companie legate preferinţele unuia sau altuia dintre şefi. Pe lângă criteriile cantitative, recomandăm introducerea unui demers de evaluare a competenţelor manageriale care obiectivează alegerea şi care permite evidenţierea corectă a motivaţiei diferiţilor candidaţi“, a menţionat Raluca Pârvu.

 

Articol publicat de Mihaela Pascari - Ziarul Financiar – 11 septembrie 2016

Numărul şomerilor proveniţi din concedieri a scăzut de patru ori în ultimii cinci ani: „Piaţa muncii şi-a revenit“

Anul trecut a marcat cel mai scăzut număr al şomerilor proveniţi din concedieri din ultimii cinci ani, astfel că în primele trei trimestre din 2015 mai puţin de 80.000 de şomeri au provenit din rândul angajaţilor concediaţi. Spre comparaţie, în acelaşi interval din 2010 numărul lor era de 310.000.
 
În primele nouă luni ale anului trecut au intrat în şomaj peste 568.000 de persoane, iar pentru cei mai mulţi motivele intrării în şomaj au fost reînnoirea cererilor de locuri de muncă ale celor care deja erau şo­meri ne­in­demnizaţi (18%), dis­po­nibili­ză­rile individuale şi co­lec­tive (14%), persoane care cereau de la stat venitul minim garantat (13,5%) sau absolvenţi care nu au reuşit să îşi găsească un loc de muncă după terminarea liceului / şcolii profesionale sau a facultăţii (9,6%), arată datele pu­bli­cate de Ministerul Muncii pe baza infor­maţiilor de la Agenţia Naţio­nală pentru Ocu­parea Forţei de Muncă (ANOFM).
 
Astfel, un număr de 78.100 de şomeri intraţi în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă în primele luni ale anului 2015, adică doar 14% din totalul celor peste 568.000 de şomeri noi din aceeaşi perioadă, au cerut ajutor de şomaj pentru că au fost concediaţi. Ponderea şomerilor care provin din concedieri – individuale şi colective – a scăzut semnificativ în ultimii ani, având în vedere că în perioada ianuarie - septembrie 2010 era de 39% (adică 309.247 de şomeri proveneau din concedieri), iar în 2011 ajunsese chiar la 40% (cu 314.233 de şomeri generaţi de restructurări).
 
„Este adevărat că piaţa muncii şi-a revenit şi că există unele zone unde se fac masiv an­ga­jări, însă să nu uităm că sunt mulţi care scapă de sub plasa ANOFM-ului pentru că pleacă din com­pa­nii «cu acordul părţilor». Majo­ritatea con­ce­die­rilor sunt făcute cu acordul părţilor, pentru că, de re­gulă, companiile sunt dispuse să plă­teas­că puţin mai mult pe moment pentru a nu risca pro­cese in­ten­tate de angajaţi, care şi-ar putea re­că­păta în in­stanţă posturile“, a explicat Raluca Pârvu, busi­ness manager în cadrul com­paniei de con­sultanţă în management şi resurse uma­ne BPI Group.
 
Articol integral de Adelina Mihai - Ziarul Financiar - 14 ianuarie 2016

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter