#Recrutare – rolul recrutorului în vremea lui 2.0

HRManagerapr2014  Evoluţie sau revoluţie?

Caracterul imaterial al relaţiei în universul „social media” influenţează activitatea de recrutare. Trecem rapid de la cultura orală, la cea scrisă (mai mult în engleză) şi chiar virtuală; au apărut posibilităţi inedite de publicare, diseminare de conţinut („sharing”), discutare în spirit colaborativ şi relaţionare la distanţă. Toate sunt agrementate de soluţii în parte gratuite.

Network is money!

Spiritul colaborativ nu înseamnă voluntariat, ci business în creştere, scurtând drumul de la cerere la ofertă, inclusiv în resurse umane. Dincolo de instrumentele gratuite - profil profesional, respectiv o pagină de prezentare pentru firmă, vizualizarea şi contactarea unui număr de membri direct proporţional cu contactele pe care le are fiecare - platforma Linked In solicită onorarii pentru orice exploatare mai largă a portofoliului reţelei, în scop de recrutare sau comercial.

 

 

Spiritul colaborativ nu înseamnă voluntariat, ci business în creştere, scurtând drumul de la cerere la ofertă, inclusiv în resurse umane. Dincolo de instrumentele gratuite - profil profesional, respectiv o pagină de prezentare pentru firmă, vizualizarea şi contactarea unui număr de membri direct proporţional cu contactele pe care le are fiecare - platforma Linked In solicită onorarii pentru orice exploatare mai largă a portofoliului reţelei, în scop de recrutare sau comercial.

Pentru un recrutor extern, specializat în executive search, reţelele sociale sunt un sprijin de nădejde în diversificarea surselor de identificare a candaţilor. În niciun caz însă, nu încurajăm dependenţa de reţea în recrutare, deşi social media îşi doreşte acest lucru. Instrumentele clasice, în special contactarea directă şi mobilizarea talentelor cunoscute de companie, au încă o viaţă lungă înainte şi sunt predictoare de succes în recrutare.

#Recrutare – rolul recrutorului în vremea lui 2.0

HR Manager, nr. 32, aprilie 2014

 

 

 

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter