BPI group: “Uzura pe job foarte mare, percepția negativă a salariaților față de salariul și beneficiile oferite conduc la o fluctuație de personal foarte mare”

 

Un studiu realizat de o importantă companie de consultanță repertoriază sectoarele economiei care înregistrează cel mai mare nivel de fluctuație de personal, în cadrul companiilor private. Media generală a pieței din România este astfel de 20% (în creștere cu 4% față de anul 2016), dar anumite sectoare de activitate depășesc cu mult acest standard național. Astfel, retailul a rămas și în 2017 sectorul cu o fluctuație foarte importantă de la un an la altul (38%). De asemenea, centrele de servicii partajate se află și ele peste media națională, la 24% (un nivel relativ stabil față de anul precedent).


170925 pg 2

În intervenția sa, colega noastră, Raluca PÂRVU, Business Manager BPI group, afirmă că : „Există companii care se confruntă cu niveluri mult mai mare ale fluctuației de personal, dar care nu vor să vorbească despre această problemă. Toți se chinuie să își păstreze oamenii, însă retenția ține foarte mult de salariu, de atmosfera de lucru din companie și cât de mare este presiunea pusă pe angajați. Degeaba le dai beneficii de tipul masajului la birou dacă îi storci apoi ca pe niște lămâi. Trebuie să existe un echilibru”.

Dacă în retail cauzele țin atât de natura muncii (program intens, uzură mare la job), cât și de salariul mic oferit, centrele de servicii au o situație diferită. „În cadrul centrelor de servicii (...) lucrează tinerii cu studii superioare, multilingvi, aflați la început de carieră. Și aici există uzură, pentru munca este repetitivă (...). Deși sunt joburi cu program flexibil în care nu ai nevoie de experiență profesională, tinerii nu cred că au o perspectivă de carieră acolo, își fac planuri doar pentru un an sau doi ”, mai arată Raluca.

Articol redactat de Adelina Mihai și publicat în Ziarul Financiar, 25 septembrie 2017

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter