Topul celor mai mari angajatori în 2016: Kaufland a rămas lider, iar Dacia „ameninţă“ locul doi, ocupat de Petrom

Pe baza datelor furnizate de Revisal, Ziarul Financiar a alcătuit un top al primilor 10 angajatori din 2016. Sunt prezente companii din retail (alimentar si non-alimentar), energie și automotive, toate cu peste 10.000 angajați.

ZF analizează evoluția (pozitivă sau negativă) a numărului de salariați în aceste companii și-ți dorește să știe dacă tendințele vor continua și în 2017.

Companiile din retailul alimentar ocupă o poziție aparte în acest top (4 din primii 10 angajatori).

„Extinderea retailerilor prin creşterea numărului de magazine a generat, evident, şi o creştere a numărului de angajaţi. Acest domeniu al comerţului va continua să se extindă şi anul acesta chiar dacă au o fluctuaţie foarte mare a angajaţilor (în unele cazuri ajunge la 40%). Tendința de creștere poate să scadă dacă jucătorii fac schimbări în politica salarială, cum au început să facă deja unele companii”, a spus Raluca Pârvu, Business manager BPI group Romania. Din cauza deficitului mare de candidaţi şi a fluctuaţiei de personal, retaileri alimentari precum Kaufland, Lidl sau Metro Cash & Carry au anunţat încă de anul trecut că vor majora semnificativ salariile angajaţilor, în încercarea de a-i reţine mai mult timp în companie.

„În principiu, expansiunea în retail ar trebui să continue, dar şi aici este oricând posibilă o concentrare de mărci, pentru că nu tuturor companiilor le merge foarte bine”, a mai spus Raluca Pârvu.

Pe lângă retail, sectorul auto oferă de asemenea o creștere semnificativă. „Cred că noi angajări se vor face anul acesta și în industria compoententelor auto (dar nu neapărat în zonele tradiţionale în care există fabrici, ci în localităţi în care deschid fabrici noi) şi în centrele de servicii„ a mai spus Raluca.

Ea a mai precizat și că mari angajatori precum Automobile Dacia sau OMV Petrom nu se vor mai extinde foarte mult, ci, din contră, ar putea să îşi mai restrângă din efectivele de personal, pentru că nici evoluţia preţurilor barilului de petrol şi nici eliminarea timbrului de mediu nu ajută aceste industrii.

Articol integral de Adelina Mihai, în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13 ianuarie 2017.

Alte informaţii

  • lien_linkedinlien_twitter